Korjauspyyntö-lomaketta käytetään verkkolaskuosoitteiden tietoja muuttamiseksi. Korjauspyyntö-lomake löytyy Verkkolaskuosoitteistossa.
Tarkoitus on, että korjauspyynnön tekee sen organisaation edustaja, jonka verkkolaskuosoitteesta on kysymys. Jos huomaat, että jonkun organisaation verkkolaskuosoite ei ole käytössä, niin pyydä tuon organisaation edustajaa tekemään korjauspyyntö.
Tässä on ohjeet korjauspyyntö-lomakkeen käytöstä.
1. Hae organisaatiosi tiedot Verkkolasuosoiteistossa haku-toiminnolla.
2. Korjauspyyntö-lomakkeelle pääset painamalla verkkolaskuosoitteen tiedoissa olevaa Korjauspyyntö-nappia.
3. Täytä kaikki kentät Korjauspyyntö-lomakkeella. Kun olet valmis lähetä lomake painamalla Lähetä-nappia.
Korjauspyyntö-lomakkeella on automattisesti myös verkkolaskuosoitetta hallinnoivan verkkolaskuvälittäjän tiedot.
4. Lomakkeen tiedot lähetetään verkkolaskuvälittäjälle
5. Verkkolaskuvälittäjä vastaanottaa korjauspyynnön. Verkkolaskuvälittäjän on vielä varmistuttava siitä, että korjauspyyntö on oikea.
6. Verkkolaskuvälittäjä varmistaa korjauspyynnön oikeellisuuden ja ottaa yhteyttä organisaatioon, jonka tietoja korjauspyyntö koskee.
7. Jos korjauspyyntö on oikea, niin verkkolaskuvälittäjä muuttaa tiedot verkkolaskuosoitteistossa.